Mitt livs mange øyeblikk

Tanker, refleksjoner og oppdagelser underveis

onsdag 2. juni 2010

Et godt fundament

Jesu kjærlighet til menneskene må alltid være det grunnlaget vi bygger på når vi skal utvikle og foredle disse tankene mine som jeg skrev om i forrige innlegg.
I noen perioder av livet mitt har jeg virkelig møtt Guds kjærlighet i de menneskene som betjener Kirkens SOS.Nå har jeg sett på nettet at Kirkens SOS har fått støtte av Gjensidige så de kan tilby menigheter, organisasjoner, enkeltpersoner og grupper et to timers kurs som de kaller "GOD Å SNAKKE MED "KURS.Jeg kunne tenke meg at den kjernegruppa vi nedsetter kunne starte med å ta et sånt kurs i regi av Kirkens SOS i Telemark, nærmere bestemt Bø.

Så har jeg en fantastisk sjelesørger som heter Esther Marie Lier og somjeg er veldig glad i.Jeg fortalte henne om disse planene eller tankene mine og hun sa at hun godt kan komme og holde et kurs som er skreddersydd et tverrkirkelig samarbeid rundt et tilbud etter mønster fra Tøyenkirka.Hun har jobbet mange år både der og i Kirkens SOS og er en svært dyktig og anerkjent foredragsholder.

Men så er det dette med økonomi.For å kunne starte noe sånt, så må vi ha både penger, frivillige, samarbeidspartnere og mange frivillige hender og bein som vil stå på det som trengs.
Jeg leste også på nettet at NorgesGruppen som styrer en rekke store matvarekjeder har bestemt å gi overskuddsmat fra butikkene sine til en matsentral for vanskeligstilte mennesker og organisasjoner og andre som jobber for dem.Kanskje vi kan få dem som støttespillere? Tenk om vi kunne få litt grønnsaker og trøndersodd f.eks? En god suppeskål kan være innledningen til en god samtale.
Var ikke dette gode nyheter? Jeg syns det er så spennende å leve og jeg ser med forventning fram til hva høsten vil bringe av gode ting for Notodden.

Klem fra Ingunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar